حاج آقا قرائتی تعریف میکرد: در ستاد نماز، گفتیم آقا زاده ها و دختر خانم ها، شیرین ترین نمازی که خواندید برای ما بنویسید. یک دختر یازده ساله یک نامه نوشت. همه بُهتمان زد. دختر یازده ساله، ما ریش سفیدها را به تواضع و کُرنش واداشت. نوشته بود:

ستاده اقامه نماز، شیرین ترین نمازی که خواندم این است:

در اتوبوس داشتم میرفتم یک مرتبه دیدم خورشید دارد غروب میکند. یادم آمد نماز نخواندم. به بابا گفتم نماز نخواندم. گفت خب باید بخوانی. اما حالا که اینجا توی جاده است و بیابان. گفتم برویم به راننده بگوییم نگه دار. گفت راننده که بخاطر یک دختر بچه نگه نمیدارد. گفتم التماسش میکنم. گفت نگه نمیدارد. گفتم تو به او بگو. گفت: گفتم که نگه نمیدارد. بشین. حالا بعداً قضا میکنی.

دیدم خورشید غروب نکرده. گفتم بابا خواهش میکنم. پدر عصبانی شد. گفتم پدر اجازه بده امروز من تصمیم بگیرم. زیپ ساک را باز کردم و یک شیشه آب در آوردم . زیر صندلی اتوبوس یک سطل کوچک بود آن را بیرون آوردم. وسط اتوبوس وضو گرفتم. شاگرد شوفر نگاه کرد و دید که نشسته او و وسط اتوبوس وضو میگیرم. پرسید دختر چه میکنی؟ گفتم آقا وضو میگیرم ولی سعی میکنم آب کف اتوبوس نریزد.بعدش هم میخواهم روی صندلی نشسته نماز بخوانم.

شاگرد شوفر کمی نگاه کرد و بعد به راننده گفت عباس آقا ببین این دختر بچه داره وضو میگیره.راننده هم در آینه دختر را دید. مهر دختر در دل راننده نشست. راننده گفت دختر عزیزم می خواهی نماز بخوانی؟ صبر کن می ایستم. ماشین را کشید پایین جاده. گفت نمازت را بخوان دخترم، آفرین.

وقتی اتوبوس ایستاد پیاده شدم و شروع کردم به نماز خواندن. مسافرها نگاه کردند. یکی گفت من هم نخوانده ام. دیگری گفت من هم. شخص دیگری گفت ببینید چه دختر با همتی. چه غیرتی، چه اراده ای. آفرین. همین دختر روز قیامت حجت است. خواهند گفت این دختر اراده کرد ماشین ایستاد.

یکی یکی آنهایی هم که نماز نخوانده بودند ایستادند به نماز. دختر گفت یک مرتبه دیدم پشت سرم عده ای دارند نماز می خوانند. شیرین ترین نماز من این بود.

+ کسانی که برای خدا حرکت کنند، مهرش را در دلها می گذاریم به شرطی که اخلاص داشته باشد. نخواسته باشد خودنمایی کند. مودتش را در دلها می گذاریم. سوره مریم آیه 96



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :