1 – علی معیار شناخت مؤمنان است:
لَوْلاکَ یا عَلِیُّ، ما عُرِفَ المُؤمِنُونَ مِنْ بَعْدِی[1].
2 - علی معیار حق و حقیقت است:
علی مع الحق و الحق مع علی یدور حیثما دار[2].
3 – محبت علی گناهان را محو می کند:
حب علی یاکل الذنوب کما تاکل النار الحطب3
۴ – علی کسی است که جز مؤمن او را دوست نمی دارد و جز منافق با او دشمنی نمی کند:
لا یحبک الا مومن و لا یبغضک الا منافق[4]
۵ – علی کسی است که همواره با قرآن است و قرآن نیز با اوست:
علی مع القرآن و القرآن مع علی[5]
۶ – علی داناترین امتم بعد از من است:
اعلم امتی من بعدی علی بن ابیطالب[6]
۷ – علی از من و من از علی هستم:
یا علی انت منی و انا منک[7].
۸ – علی کسی است که یاد و ذکرش عبادت است:
ذکر علی عبادة[8] و ....
منابع:
[2] .  ص 138.
[3] . همان، ص 136.
[4] . همان ص 136.
[5]  همان ص 139.
[6]  همان ص 139 – 140.
[7] . همان ص 140.
[8] . همان ص 142.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :