در حدیث صحیح امام صادق علیه السلام فرمود: سزاوار است بیماری که از شما شیعیان است، برادران خویش را باخبر کند تا از او عیادت کنند و عیادت کنندگان به سبب او، و او به سبب آن‌ها از سوی خدا پاداش گیرند. به آن حضرت گفته شد: این درست که به سبب عیادت از او، اجر برند. ولی بیمار چگونه به سبب عیادت ایشان اجر میبرد؟ آن حضرت فرمود: او به سبب کسب حسنات برای آنها اجر میبرد و از این رو، برای او ده حسنه نوشته میشود، ده درجه بالا میرود و ده گناه از او پاک میشود. (کافی، ج 3، ص 117)

در جدیث صحیح امام کاظم علیه السلام فرمود: چون یکی از شما بیمار شود، باید به مردم اجازه دهد تا نزد او آیند؛ چرا که هر فردی دعای مستجابی دارد. (کافی، ج 3، ص 117)

در حدیث صحیح امام صادق علیه السلام فرمود: هر مومنی برای خشنودی خداوند متعال از مومن بیماری عیادت کند، خداوند فرشته عیادت کننده ای بر او بگمارد که وی را در قبرش عیادت کند و تا روز قیامت برای او استغفار نماید. (کافی، ج 3، ص 120)

در حدیث صحیح امام صادق علیه السلام فرمود: عیادت باید به اندازه دوشیدن شیر یک شتر، یا زمان دوشیدن شیر یک شتر باشد. (کافی، ج 3، ص 117)

در حدیث موثق حضرت علی علیه السلام فرمود: بیشترین پاداش نزد خداوند، از ان عیادت کننده‌ای است که هرگاه از برادر دینی خود عیادت می‌کند، کمتر بنشیند مگر آنکه بیمار دوست بدارد، که بیشتر بنشیند. (کافی، ج 3، ص 118)
(بیمار به استراحت و آرامش جسمی و روحی نیاز دارد، از این رو عیادت طولانی نه تنها او را شادمان نمیکند بلکه مایه رنجش خاطر وی خواهد شد.)

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :