رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : بر من صلوات ناقص نفرستيد ، پرسيدند : صلوات ناقص کدام است ؟ رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)فرمودند : اين که بگوييد «اللهم صل علي محمد » اين نوع صلوات را صلوات ناقص گويند. صلوات کامل چنين است : « اللهم صل علي محمد و آل محمد»

آثار و برکات صلوات ص100

فوائد صلوات

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : در مقابل صد صلوات ، خدا صد حاجت را بر آورده کند.

هديه خدا ص 20

با صداي بلند صلوات فرستادن ، نفاق را بر طرف مي کند

ثواب الاعمال ص 190 هديه خدا ص 20

صلوات فرستادن موجب پاکيزه شدن عمل هاست

امالي طوسي ج 1 - هديه خدا ص20

هر کس يک مرتبه صلوات بفرستد ، خدا درِ عافيت را بر او مي گشايد.

جامع الاخبار ص 67 - هديه خدا ص 20

صلوات فقر را بر طرف مي نمايد.

جلاء الافهام ص 252 - هديه خدا ص20

هرگاه چيزي از ياد انسان برود و آدمي آن را فراموش کند ، صلوات موجب مي شود آن را به خاطر آيد

همان

صلوات ، دشمن ديرين و هميشه در کمين يعني ابليس را ذليل و خوار مي نمايد.

هديه خدا ص20- شرح فضايل صلوات ص 114

هر که بر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) صلوات بفرستد ، خدا و ملائکه بر او صلوات مي فرستند

اصول کافي ج 4 ص 249 جامع الاخبار ص 69 - هديه خدا ص17

انسان با رتبه و مقام صلوات به مقام خليلي مي رسد ، چنان که ابراهيم (علیه السلام)به برکت صلوات به مقام خليلي نائل آمد.

هديه خدا ص17 علل الشرايع ص 34

سزاوارترين و نزديک ترين مردم در روز قيامت به رسول خدا (ص) کسي است که در دنيا بر آن حضرت بيشتر صلوات فرستاده باشد

هديه خدا ص22 جامع الاخبار ص 68 مکارم الاخلاق ص 312

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)به حضرت علي (علیه السلام) فرمود : هر کس بر من صلوات بفرستد شفاعت من بر او واجب مي شود

هديه خدا ص20 جامع الاخبار ص 67

حضرت رضا (علیه السلام) فرمودند : هر کس قادر بر کفاره گناهان خود نباشد صلوات بسيار بفرستد که صلوات بر محمد و آل محمد گناهان را مي ريزاند

هديه خدا ص22 جامع الاخبار ص 28

امير المومنين (علیه السلام) فرمودند : صلوات فرستادن در محو کردن گناهان شديدتر است از فرو نشانيدن آتش توسط آب.

هديه خدا ص23 ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ص 184

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : هر کس بعد از نماز ظهر ، صد بار صلوات بفرستد خداوند سه پاداش به او مي دهد

1) مديون نشود و اگر مديون شود خداوند ادا کند

2) ايمان او را حفظ کند که اين بزرگ ترين بخشش است

3) روز قيامت از نعمتي که به او داده نپرسد

ختوم و اذکار شفا و درمان ص 60 هديه خدا ص 142 آثار و برکات صلوات ص 119

صلوات ، هنگام مصاحفه با مسلمانان

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)فرمودند : دو بنده که دوست يکديگر باشند و براي خدا با هم مسافحه نمايند و بر من صلوات فرستند ، پيش از آنکه از هم جدا شوند ، خدا گناهان هر دو را مي آمرزد

فضايل صلوات ص 112

صلوات با دل و زبان

يکي از آداب فرستادن صلوات اين است که دل با زبان موافقت نمايد ، به اين معنا که از روي غفلت زبان را به گفتن صلوات حرکت ندهد

شرح صلوات ج 116

مانع غيبت

روزي يکي از اوليا به حضرت الياس و حضرت خضر (علیه السلام) شکايت کرد که مردم زياد غيبت مي کنند و غيبت هم از گناهان کبيره است و هر چه آنها را نصحيت مي کنم و آنها را منع از غيبت مي کنم ، به حرفم اعتنايي نمي کنند و آن عمل قبيح را ترک نمي کنند . چه کنم ؟ حضرت الياس (علیه السلام) فرمود : چاره اين کار اين است که وقتي وارد چنين مجلسي و ديدي غيبت مي کنند ، بگو:

بسم الله الرحمن الرحيم و صلي الله علي محمد و آل محمد

پروردگار ، ملکي را بر اهل مجلس موکل مي کند که هر وقت کسي خواست غيبت کند آن ملک جلوي اين عمل زشت را مي گيرد و نمي گذارد غيبت شود . سپس حضرت خضر (علیه السلام) فرمود : وقتي کسي در وقت بيرون رفتن از مجلس بگويد

بسم الله الرحمن الرحيم و صلي الله علي محمد و آل محمد

حضرت حق ملکي را مي فرستد تا نگذارد که اهل آن مجلس غيبت او را کنند.

داستان هاي صلوات ص 57

فرياد رسي صلوات در قبر

شبلي نقل نموده است : من همسايه اي داشتم که وفات نمود . او را خواب ديدم ،از او پرسيدم : خدا با تو چه کرد ؟

گفت : اي شيخ ! هول هاي بزرگ ديدم ، و رنج هاي عظيم کشيدم . از آن جمله به وقت سوال منکر و نکير ، زبان من از کار باز ماند . با خود مي گفتم : واويلاه ، اين عقوبت از کجا به من رسيد ؟ آخر ، من مسلمان بودم و بر دين اسلام مُردم. آن دو فرشته با غضب از من جواب طلبيدند. ناگاه شخصي نيکو موي و خوش بوي آمد ، ميان من و ايشان حايل شد و مرا تلقين کرد تا جواب ايشان را به نحو خوب بدهم ، از آن شخص پرسيدم : تو کيستي خدا تو را رحمت کند که من را از اين غصه خلاصي دادي ؟

گفت : من شخصي هستم که از صلواتي که تو بر پيغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرستادي آفريده شده ام ، و مامورم در هر وقت و هر جا که درماني به فريادت برسم.

آثار و برکات صلوات ص 131

نجات عبور از صراط

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : شب گذشته ، عجيب خوابي ديدم . مردي از امت خود را ديدم که از صراط مي گذشت و هر لحظه مي لرزيد ، و در هر قدم مي لغزيد . پس ديدم صلواتي که بر من فرستاده بود ، آمد و دست او را گرفت ، و به سلامت او را از صراط گذرانيد.

آثار و برکات صلوات ص 143

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)فرمودند : نزديک ترين شخص به من در فرداي قيامت کسي است که صلوات بيش تري بر من فرستاده باشد.

آثار و برکات صلوات ص 143

واجب شدن شفاعت

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)در وصيت خود به امير مومنان علي (ع) فرمود : يا علي ! هر کس بر من ، هر روز و هر شب صلوات فرستد ، شفاعتم بر او واجب مي شود ؛ اگر چه گناهانش از گناهان بزرگ باشد.

آثار و برکات صلوات ص 146 بحار الانوار ج 91 ص 63

رفع عطش قيامت

خدا وحي کرد به حضرت موسي (علي نبينا و آله و عليه السلام):

اي موسي! دوست داري عطش قيامت تو را در نيابد و در مواقف آن روز تشنه نباشي؟

عرض کرد: بلي اي پروردگار جهانيان . خطاب رسيد : امروز در دنيا بر حبيب من صلوات فرست تا فردا از تشنگي قيامت ايمن باشي.

آثار و برکات صلوات ص 151

رفع فقر و تنگدستی

مردي خدمت رسول خدا (صلي الله عليه و آله) آمد و از فقر شکايت کرد
آن حضرت فرمود: وقتي داخل خانه خود شدي، سلام کن؛
خواه کسي در خانه باشد خواه نباشد، و بر من سلام فرست و بعد از آن،
سوره اخلاص را بخوان.
آن مرد چنان کرد و در اندک روزي توانگر گرديد؛
چنان که به همسايگان و خويشان خود کمک مالي مي کرد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :