در تحليل شخصيت امام خميني با نگاهي عميق به روح ملکوتي و افکار بلند و ويژگي‌هاي منحصر به فرد روحي و معنوي ايشان و آثار و برکات فراوان حيات طيبه ايشان بايد گفت:  صداي امام خميني براي مردم ايران حکم صداي خدا را داشت .

در نظر ميليون‌ها انسان موحد : او دست خدا بر روي زمين و هديه آسماني و ملکوتي براي خاکيان بود . سلوک معنوي و افکار متعالي وتقيد بي‌چون و چراي ايشان به دستورهاي شرع انور و تعاليم اهل‌بيت عصمت و طهارت عليه‌السلام هر مسلمان منصفي را بر اين باور استوار مي‌ساخت که : گويي شخصيتي از شخصيت‌هاي آزمون بزرگ صدر اسلام با معجزه‌اي به دنيا بازگشته تا پس از پيروزي امويان و به خون غلتيدن شهيدان اهل‌بيت عليه‌السلام سپاه علي عليه‌السلام را رهبري کند .

مردمي که سال‌ها اين آرزو را که در زمره ياران امام حسين عليه‌السلام باشند در سر مي‌پروراندند ... به ناگاه خود را در صحنه‌اي اين چنين مشاهده کردند ، گويا حسين عليه‌السلام را به عينه مي‌ديدند ... کربلا و حنين ، بدر ، احد ، تبوک و خيبر ... را مي‌ديدند .

گرچه امام خميني تجلي منحصر به فرد مبارزه طلبي اسلام در قبال استيلاي سياسي و اقتصادي و فرهنگي غرب بود اما پيام امام قدس‌سره در ميان مسلمانان نه فقط شيعيان ( بلکه ) در همه منطقه و جهان طنين افکند . شخصيت الهي و پيام‌هاي معنوي حضرت امام قدس‌سره بسياري از پيروان ساير اديان و مذاهب را به شدت تحت تاثير خود قرار داد تا آنجا که در نظر برخي از تحليل‌گران و متفکران مسيحي ، او مسيح معاصر بود و دقيقاً اشعه صلابت و سازش ناپذيري عيسي بن مريم ( علي نبينا وآله و عليه السلام ) بود .

امام ، رهبر منحصر به فردي بود که در اوج ناباوري تحليل گران بين‌المللي در حالي که دست‌اندرکاران و نظريه‌پردازان توسعه سياسي در غرب در دهه‌هاي 1960 و 1970 به‌طور کلي به تحولات سياسي و ديني در ايران و ساير کشورهاي بي‌اعتنا بودند ، با عقايد مذهبي که غرب آنها را کهنه و قرون و سطايي مي‌دانست جهان را تکان داد و شرق و غرب را لرزانيد و ميراثي بر جاي گذاشت که هنوز زنده و فعال است . او هم چون گلوله‌اي بود که از صدر اسلام شليک شده و بر قلب قرن بيستم نشسته بود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :