ذکر برکات نماز یکی از راه‌های جذب افراد به نماز است؛ البته در این بین کسی که مردم را به سمت نماز فرا می خواند باید خود را اصلاح کند تا حرفش پذیرش بیشتری داشته باشد. 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، شامگاه چهارشنبه، در نخستین همایش علمی کاربردی مدیران اجرایی شبکه ملی امین، در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران با اشاره به این که خداوند در این دنیا هر چیزی را براساس قانون و قاعده آفریده است و هیچ نعمتی بی حکمت نیست، گفت: برای شمردن نعمات خداوند و دعوت افراد به نماز نیازمند داشتن اخلاق نیکو و خوب هستیم.

وی افزود: ذکر برکات نماز یکی دیگر از راه‌های جذب افراد به نماز است؛ البته در این بین کسی که مردم را به سمت نماز فرا می خواند باید خود را اصلاح کند تا حرفش پذیرش بیشتری داشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که اقامه نماز رسالت حیاتی انبیا و اهل‌بیت(ع) است، ادامه داد: آموزش نماز به دیگران بسیار مهم و دارای  اجر بسیاری برای آموزش‌دهنده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان کرد: نماز منحصر به دین اسلام نیست و پیش از اسلام نیز در شریعت انبیای بزرگ الهی وجود داشته است، چون نماز محور عبادات دیگر است.

وی با تاکید بر این که نماز علامت قبولی اعمال و عبادات است، افزود: نماز مثل تمبر است و همان‌گونه که نامه بدون تمبر ارزش ندارد، اعمال انسان نیز بدون نماز بی‌ارزش بوده و قابل قبول نیست.

این مفسر قرآن تصریح کرد: نماز عامل سنجش اعمال است و اگر نماز کسی قبول نشود، هیچ کدام از اعمالش نیز قبول نمی شود، به همین دلیل است که این واجب از این جهت با همه واجبات دیگر تفاوت دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بهترین راه برای دعوت افراد به نماز را نرم‌کردن دل آنها دانسته و خاطرنشان کرد: برای دعوت به نماز باید دل افراد به ویژه جوانان را نرم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان یادآور شد: نماز نعمتی است که از هنگام تولد فرد تا هنگام مرگ او وجود دارد؛ به این دلیل که وقتی فرد به دنیا می آید در گوش او اذان و اقامه می‌گویند و جمله «حی علی الصلاة» هم در اذان و هم در اقامه وجود دارد و هنگامی هم که فرد می‌میرد، بر بدن او نماز می خوانند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :