امام جمعه موقت تهران، ظلم و استكبار ستيزي را گوهر اصلي وجود حضرت آيةالله العظمي بهجت دانست و گفت: ايشان در اين زمينه به قدري حساس بودندكه هميشه براي مقابله با استكبار در جهت حفظ ارزشهاي نظام و حاكميت تأكيد ميكردند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در همايش تجليل از شخصيت علمي و عرفاني مرحوم حضرت آيةالله العظمي حاج شيخ محمد تقي بهجت فومني كه از سوي حوزه علميه قزوين برگزار شد، افزود: اين فقيه بزرگوار با وجود اين كه با راديو و تلويزيون هيچ ارتباطي نداشت، از تمام اخبار و اطلاعات روز آگاهي داشته و در عرصه سياست و ميدان مبارزه و انقلاب فعال بود.

وي اظهار داشت: در خصوص آيةالله العظمي آموزههاي فراواني وجود دارد، از جمله اين كه ايشان بسيار اهل عبادت بود، به گونهاي كه هر روز زيارت عاشورا را دو مرتبه قرائت ميكرد و ساعاتي از روز را در عبادت به سر ميبرد.

حجت الاسلام صديقي، از حضرت آيةالله العظمي به عنوان خاتم الحكما و خاتم الزاهدين ياد و خاطر نشان كرد: كرامتهايي كه از اين بزرگوار به صورت مستقيم و غير مستقيم نقل شده، نشان از آن دارد كه زندگي ايشان بسيار عادي و معمولي بوده است.

وي افزود: آيةالله العظمي با غذاي روحي نياز خود را تأمين ميكردند.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد : اين شخصيت علمي و عرفاني نياز به چشم نداشتند، بلكه سيرت انسانها را ميديدند و حتي رحلتشان نيز اختياري بود و از مرگ خود اطلاع داشتند.

حجت الاسلام صديقي يادآور شد: آيةالله العظمي از علماي منبع، فقيه و مجتهدي بسيار بزرگ بود و صحبت كردن درباره شخصيت ايشان به زمان زيادي نياز دارد.

وي با اشاره به اينكه امروز در دانشگاهها رشتهها تخصصي شده، تأكيد كرد: علماي ما به اين جامعيت رسيده اند كه در چند علم به تبحر بسياري دست يابند و آيةالله العظمي از چنين شخصيتهايي بود، اصولي و كلامي بود و در محضر علماي نجف، فلسفه هم آموخته بود.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: آيةالله العظمي عامل به علم بود و بر عمل به علم بسيار تأكيد و اصرار داشت و معتقد بود كه اگر كسي به علمش عمل كند ،قبله اهل نظر و باطن ميباشد.

وي افزود: به دليل شخصيت والاي آن مرد روحاني مراسم تشييع جنازه ايشان با حضور بسيار گسترده مردم برگزار شد و تنها دليل حضور مردم اين است كه آيةالله العظمي به دليل ارتباط نزديك با خداوند و اهل بيت (عليهم السلام) اين موهبت را پيدا كرده بود كه دلها در اختيار ايشان باشد.

حجت الاسلام صديقي در پايان سخنان خود از مردم خواست تا از چگونگي زندگي و شخصيت اين مرد عرفاني درس گرفته و آن را سرلوحه برنامههاي خود قرار داده و در جهت حفظ نظام جمهوري اسلامي كوشا باشند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :