1- در طول روز مراقبت بسیار نمایید و از انجام کارهایی که در آنها رایحه ای از نافرمانی خداوند دیده می شود به شدت پرهیز نمایید. اموری چون ناروا دیدن و ناروا شنیدن و ناروا گفتن مهمترین دلیل بی حالی انسان در هنگام عبادت است. در کشوری که اساسا مردمان آن بی دین هستند مراقبت از چشم و گوش و زبان دقت بیشتری میطلبد و این مساله برای شما که در ترکیه زندگی می کنید اهمیت فراوان تری دارد.
2- از معاشرت با دوستان نا اهل به شدت دوری نمایید.
3- سعی کنید با افرادی همسخن شوید که شما را در بندگی و اطاعت خداوند کمک می کنند. الحمدلله پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز موجب شده فاصله های مکانی مانع از هم صحبتی با دوستان مومن نشده و عذر ناشی از زندگی در کشورهای بیگانه و غریب را برطرف سازد.
4- از برقراری هر نوع رابطه ای با نامحرم اعم از حضوری و تلفنی و پیامکی ضرورتا پرهیز نمایید. ارتباط با نامحرم تخم اصلی بسیاری از ناکامیهای مادی و معنوی انسان است.
5- به نماز اول وقت اهتمام بسیاری داشته باشید.
6-در طول روز سعی کنید حداقل یک ساعت سخنرانی مذهبی و اخلاقی گوش دهید.
7- اشتغالات خود را در طول روز کمتر کنید و ساعتی را به مطالعه کتب مذهبی اختصاص دهید تا بینش و معرفت شما را به خودشناسی افزایش دهد.
8-از دیدن برنامه های بی اساس تلوزیون به شدت دوری کنید.
9- برنامه ریزی جامعی برای درسهای خود داشته باشید.
10-در جاهایی که خلوت تر است از حضور خداوند بیشتر بترسید و حریم نگه دارید.
11-حتما در طول روز دقایقی را به خواندن قرآن کریم و توجه در معانی ان اختصاص دهید.
12- شبها قبل از خواب حداقل 15 دقیقه در اتاقی تاریک و خلوت بنشیندید و به کارهایی که در طول روز انجام دادید و نباید می دادید ویا باید انجام میدادید و ندادید فکر کنید.
13- توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها تاثیر شگرفی در تقویت رابطه عاشقانه با خداوند دارند.
14- بخشش افرادی که به شما ظلم کرده و حقتان را ضایع ساخته اند نیز تاثیر فراوانی در مداومت دوستی شما با خداوند خواهد داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :